مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
برگزاری ژورنال کلاب مرکز با عنوان blended learning (یادگیری ترکیبی)
برگزاری ژورنال کلاب مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت با عنوان blended learning (یادگیری ترکیبی)

ژورنال کلاب با عنوان blended learning (یادگیری ترکیبی) در تاریخ 7 خردادماه در اتاق شورای دانشکده بهداشت برگزار شد.
دکتر عباس جوادی هیئت علمی دانشکده بهداشت فرمودند بطور کلی یادگیری ترکیبی یک روش آموزشی است که تکنولوژی و رسانههای دیجیتال را با کلاسهای درس حضوری تلفیق کرده است. به عبارت دیگر یادگیری ترکیبی متشکل از آموزشهای کلاس درس به رهبری مربی و فعالیتهای یادگیری آنلاین است که با ایجاد تعادل مناسب بین فناوری و تعامل حضوری معلم/فراگیر برای به حداکثر رساندن تجربه یادگیری فراگیران استفاده میشود و به فراگیران امکان کنترل بر مسیر و سرعت آموزش را میدهد.
این رویکرد آموزشی دارای مدلهایی مانند مدل چرخشیThe Rotation Model (چرخش متوالی بین مراحل آموزش حضوری و آنلاین)، مدل انعطاف پذیر The Flex Model (ارائه محتوال آموزشی به صورت آنلاین با پشتیبانی و مدیریت مدرس)، The A La Carte Model (ترکیب آموزش حضوری با یک دوره آنلاین انتخابی با توجه به علایق یا نیازهای فراگیر) و Model The Enriched Virtual (تمرکز بر یادگیری از راه دور به صورت آنلاین و شرکت گهگاه فراگیر درکلاس های حضوری با معلم خود) می باشد.
ایشان در ادامه به مزایای آموزش ترکیبی اشاره کرده و فرمودند آموزش ترکیبی یادگیرنده محور است و به فراگیران این امکان را می دهد نظارت و کنترل بیشتری بر آموزش داشته باشند و با دسترسی به تمام منابع آموزشی و با صرفهجویی در زمان و هزینهها علاوه بر تقویت آموزش و یادگیری، اثربخشی آموزش نیز برای آنها میسر شود. همچنین این نوع آموزش با فراهم کردن شرایط ارتباط و تعامل بیشتر بین مدرس و دیگر فراگیران، امکان ارزیابی و دریافت بازخورد آسانتر را فراهم می سازد.
- گروه خبری : زیرسایت عوامل اجتماعی موثر بر سلامت
- کد خبر : 46567
اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی

نظر دهید